KLIK UNTUK DAPATKAN DUIT

Monday, January 12, 2009

Vision?20 hari!!!

Assalamualaikum.kepada penggemar ruangan blog redpraq.saya tahu ramai di luar sana menantu2x posting drpd bloggerz kurang ternama ini.hm sebenarnya disini saya ada beberapa visi utk disampaikan dalam medium yg murah berkesan dan menyeluruh ini.
Pertama sekali adalah blog ini selepas ini pastinya akan di update sekurang-kurangnya 1 minggu sekali dan juga review berkisarkan tentang BEBAS sama ada teknologi??peribadi??sejarah dan hal-hal lain tidak termasuk politikus

Selepas hampir 2tahun bermastautin di bumi shah alam untuk menuntut ilmu di peringkat pengajian tinggi Bachelor Hons tuh!! ditambah pula dengan Profesional cert. drpd IBM namun telah genap 20 hari aku bergelar seorang penganggur profesional.Tak dapat aku bayangkan bagaimana mereka yang menganggur selama 20 bulan...2tahun mahupun 20 tahun kerana kebosanan yg melanda disamping masalah kesempitan wang akan menghantui hidup.

Iyalah orang boleh dan bisa berkata dikit2x lama2x jadik bukit(agus,2008) tapi bukan aku tidak pernah un employed sebelum ini selepas zaman diploma dekat 4-5 bulan jugak aku menjadi penganggur.Mengisi masa lapang dengan pergi ke pasar,hantar adik ke sekolah,pergi ke temuduga dan gagal...sehinggalah aku mendapat tawaran di bank Hwang dbs di Penang pada ketika itu.Namun itu semua adalah LEARNING PROCESS untuk menjadi manusia yang boleh dan patut dilabelkan berguna kepada masyarakat.Namun aku masih menanti sekarang selepas Bergelar RAJA INTERVIEW namun feedback ataupun respon sememangnya tiada buat diriku setakat ini iyalah aku redha kerana nasib dan rezeki seseorang itu tuhan telah pun tetapkan.

Sekarang daku hanya mampu berdoa yang terbaik buat diriku dan juga untuk kebaikan dan masa depan keluargaku.Setelah lama diriku bergelumang dalam kesusahan kini ku harap ada sinar matahari buat diriku dan yang pasti ALLAH SWT akan membantu hambaNYA ini.Ku harap putaran roda akan beralih buat diriku dan kini dapat ku kenal siapa KAWAN dan LAWAN di saat kesusahan sebegini..Ya ALLAH.

AKhir sekali elakkan lah mempunyai KAWAN=Kalau.Ada.Wang.Aku.Nak
kita perlu punyai kawan yang boleh membantu di saat kita susah dan senang,InsyALLAH kawan2x aku semua baik2x belaka...hehe
Assalamualaikum....red global!!

No comments: